Snažíme se vytvářet pro děti bezpečné prostředí, ve kterém se cítí dobře a které podněcuje jejich aktivitu, zvídavost, potřebu objevovat a rozvíjet osvojené dovednosti a návyky. Na děti je působeno s ohledem na jejich individuální zvláštnosti, zároveň je dbáno na důslednost, díky které jsou předcházeny negativní vlivy či nevhodné chování. Ve třídě si tvoříme společná pravidla.
Výchovně vzdělávací práci provádíme jak ve skupinkách, tak i individuálně vzhledem k věkovým a individuálním potřebám dětí. Hodně se zaměřujeme na přípravu předškoláků na nástup do školy.
Třída je prostorná a světlá, vkusně a tématicky vyzdobena. Třída disponuje dostatkem volného prostoru pro hry i cvičení. Děti mají k dispozici dostatek hraček, didaktického vybavení, stavebnic pro tvořivou hru. Máme třídu rozdělenou do pracovních koutků – výtvarný, manipulační, pokusy, knihy, kostky, hudební aj.
Děti si zde hrají, nacházejí nové kamarády, kreslí, malují. Využívají různé výtvarné i přírodní materiály k tvoření. Učí se nové písničky, básničky a tanečky. Mají dostatek pohybu při různých hrách, cvičeních. Velmi často využíváme naši velkou prostornou zahradu, ale také chodíme do školního sadu, nebo na procházky po okolí. Učitelky se snaží vést děti k samostatnosti, ohleduplnosti, vztahu k přírodě a ekologickému myšlení.
Upřednostňovat se snažíme učení prožitkové. V rámci individualizace výchovně – vzdělávací práce jsme vytvořily pracovní zóny pro daný počet dětí, které jsou tématicky různorodé. Neustále nalézáme a připomínáme dohodnutá pravidla chování v dětském kolektivu, zejména pravidla týkající se bezpečnosti dětí.
Provozní pracovnící této třídy je Zdeňka Kovářová.