Naším cílem je, aby dítě, které odchází z naší třídě, bylo maximálně rozvinuto na základě svých možností a zájmů, po stránce tělesné, psychické i sociální a vést je tak, aby na konci svého předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností, kompetentní zvládat, pokud možno aktivně a s osobním uspokojením, takové nároky života, které jsou na něj kladeny.
Třída je vkusně vybavena novějším nábytkem, který je výškově přizpůsoben věku dětí. Jsou zde vytvořeny hrací kouty pro individualizaci vzdělávání – samostatný stolek k výtvarným činnostem - tady si děti mohou ponechat rozdělanou práci. Dále mají děti k dispozici pro pokusy a bádání mikroskopa lupu. Ostatní stolečky se lze také využívat, ale před svačinou a obědem je musí děti uklidit.
Třída je dostatečně vybavena hračkami pro chlapce i dívky. Aby byly děti v mateřské škole co nejspokojenější, opíráme se o Maslowovu pyramidu potřeb, která pokrývá fyziologické potřeby a pocitjistoty a řádu.
Dodržujeme zásady individuálního přístupu, respektujeme osobnost dítěte. Snažíme se, aby ve třídě panovala přátelská atmosféra a sledujeme dodržování dohodnutých pravidel. Děti se často samy na nedodržení vzájemně upozorňují. Snažíme se véstděti k samostatnosti v průběhu celého dne v MŠ / hry, řešení konfliktů, výt. činnosti, pobyt venku…
Naše výchovn-vzdělávací práce vychází ze školního vzdělávacího programu mateřské školy „ Hrajeme si u jablůňky“. Přejeme si vytvořit pro nás všechny příjemné a klidné prostředí, kde budeme společně trávit svůj čas.
Provozní pracovnice: Eva Černá